سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بدانید که از جمله بلاها درویشى است و سخت‏تر از درویشى بیمارى تن ، و سخت‏تر از بیمارى تن بیمارى دل . بدانید که از نعمتها فراخى مال است و بهتر از فراخى مال ، درستى تن و بهتر از درستى تن ، دل از گناه محفوظ بودن . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در حالی که دو هفته از طرح جدید مقابله با بدحجابی و گسترش فرهنگ عفاف توسط نیروی انتظامی می‌گذرد، ارزیابی‌های اولیه از اقدام مسئولان، تا اندازه‌ای امکان‌پذیر شده است.

گزارش‌‌ها از سطح شهر تهران، حاکی است، با اقدامات نیروی انتظامی در این مدت، تا اندازه‌ای موارد حاد بدحجابی را در جامعه کاهش داده است.

همچنین با اقدام «ناجا» در خصوص اتحادیه‌های توزیع پوشاک، مقداری از توزیع و مصرف مانتوهای کوتاه کاسته شده است.

این در حالی است که به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی، بیش از این مقدار، وظیفه‌ای بر عهده نیروی انتظامی و گشت‌های ارشاد آنان که برخوردهای مناسبی با زنان بدحجاب داشته‌اند، نیست و گسترش فرهنگ عفاف فراتر از این میزان، در حوزه مسئولیت نهادهای فرهنگ‌ساز است.

با این حال، هنوز از اقدامات نهادهای فرهنگی که سالانه بودجه‌های کلانی را در اختیار می‌‌گیرند تا بنا بر اصول و شرح وظایف خود، به تعمیق فرهنگ دینی در کشور بپردازند، خبری نیست.

صداوسیما که مؤثرترین رسانه مؤثر بر فرهنگ مردم به شمار می‌رود، به جز چند مورد برنامه ناگهانی و پشت سر هم، در نخستین روزهای این طرح، اقدام عملی انجام نداده و از اقدامات دیگر نهادهای فرهنگی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی هم خبری در دست نیست.

در این حال، احمد رزاقی، پژوهشگر فرهنگی در قالب یادداشتی، به بازخوانی پرونده مبارزه با مفاسد اجتماعی و شل‌حجابی پرداخته و قوانین تصویب و اعلام شده از سال 62 تاکنون در این‌باره را جمع‌آوری کرده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: وزارت کشور در تاریخ 31 تیر 63 اطلاعیه‌ای اعلام می‌دارد که: «به زنان بی حجاب اخطار می‌شود که رعایت عفت عمومی جامعه اسلامی و مذهبی امت شهیدپرور و همیشه در صحنه را بکنند، که در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی خواهد شد».

حدود یک سال بعد در روزنامه جمهوری اسلامی تاریخ 5 خرداد 64 چنین می‌خوانیم: «دادستان عمومی تهران، دستور بازداشت افراد بدحجاب و بی حجاب را به کلیه ماموران انتظامی صادر کرد».

این دستور، زمانی صادر شد که حدود دو سال قبل؛ یعنی در تاریخ 12 آذر 62 سخنگوی شورای عالی قضائی گفته بود: «برای جلوگیری از منکرات و فحشای علنی در سطح تهران، یک شعبه دادگاه کیفری در اوین تشکیل و قاضی شرع آن نیز تعیین شده و افراد گشت ستاد مبارزه با منکرات در مناطق مختلف تهران به طور منظم رفت وآمد می‌کنند.

.....یک سال بعد (در تاریخ 30 اردیبهشت 67) هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی اخطار می‌کند که: « … من بارها از همین تریبون نمازجمعه به بچه‌های حزب اللهی نصیحت کردم که یک مقدار مدارا بکنند، ولی مثل این که دیگر شما (مروجان بدحجابی و بی بندو باری) اهل مدارا نیستید، شما از این برخوردهای لطیفی که می‌شود، سوءاستفاده می‌کنید…».


 نوشته شده توسط سجاد در پنج شنبه 85/4/29 و ساعت 12:49 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

توهم حزب الله
سجاد
تست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 21502
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه