سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و در دعا هنگام باران خواستن گفت : ] خدایا ما را سیراب ساز به ابرهاى رام به فرمان ، نه ابرهاى سرکش خروشان [ و این از گفتار فصیح عجیب است ، چه او ابرهاى با رعد و برق همراه با بادها و آذرخشها را به شتران سرسخت همانند فرموده است ، که بار از پشت بیفکنند و در سوارى دادن سرکشى کنند ، و ابرهاى تهى از رعد و برق ترسناک را به شتران رام تشبیه کرده است که شیرشان را به آرامى مى‏دوشند و به آسانى بر پشتشان نشینند . ] [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

خبرنگار «بازتاب» از بیروت گزارش داد، با اصابت پنج موشک جدید «خیبر» به عمق اسرائیل، احتمال عقب‌نشینی اسرائیل، آتش‌بس و پیروزی حزب‌الله در این هفته، افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیل از «بنت جبیل» و «مارون‌الراس»، احتمالا به زودی حملات هوایی اسرائیل به شهرهای لبنان هم پایان می‌یابد.

در این حال، حضور غیرمنتظره بلر در کنار بوش و سردرگمی رئیس‌جمهور آمریکا در برابر پرسش‌های مکرر خبرنگاران غربی، مبنی بر واکنش آمریکا نسبت به فتح خیابان‌های کشورهای عربی توسط تصاویر سیدحسن‌ نصرالله و شکل‌گیری جنبش جدید ضدآمریکایی و اسرائیلی در جهان اسلام با محوریت حزب‌الله، باعث شد تا جورج بوش از صدور قطعنامه جدید خبر دهد.

این در حالی است که بررسی کارشناسان نظامی اسرائیل نشان می‌دهد، پنج موشک جدید که با نام «خیبر» به اسرائیل شلیک شده، از قابلیت انفجاری فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگر موشک‌های حزب‌الله برخوردار است.
این موشک‌ها که قادرند اهدافی فراتر از تل‌آویو را نیز در قلب اسرائیل ویران کنند، موجب وحشت ارتش اسرائیل شده است.

گفته می‌شود، سیستم دفاع موشکی اسرائیل در برابر موشک‌های «خیبر»، کور بوده و قادر به رهگیری و هدف قرار دادن آنها نیست.

«نیویورک‌تایمز» هم نوشت: حزب‌الله با شلیک موشکی قدرتمند در روز جمعه، که به قول این گروه، تاکنون از آن استفاده نکرده بود، روی جدیدی از مبارزه با اسرائیل را آشکار کرد. این موشک، به گفته مقامات اسرائیلی، در اعماق اسرائیل و در زمین‌های نزدیک به «افولا» به زمین برخورد کرد.

موشک یاد‌شده که حزب‌الله آن را «خیبر 1» می‌نامد، در حدود 30 مایلی جنوب مرز لبنان فرود آمد. تاکنون چند موشک دیگر نیز این نقاط را آماج قرار داده، اما به گفته ارتش و پلیس اسرائیل، این موشک بسیار غیرمعمول بوده است.
موشک‌های «خیبر1»، قادر به حمل 200 پوند مواد منفجره هستند که آنها را بسیار خطرناک‌تر از موشک‌های کاتیوشایی می‌کند که حزب‌الله آنها را به کار می‌برد.
ارتش اسرائیل اعلام کرده که در یک حمله هوایی، لانچرها (دستگاه‌های پرتاب‌کننده موشک‌ها) را هدف قرار داده و ویران کرده است.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی احتمال می‌دهند که «خیبر1»، نوع تقویت‌شده موشک‌های «فجر 3» باشد که در اختیار ایران است. این موشک که روز جمعه شلیک شده، با حدود 56 مایل، دورترین موشک شلیکی از لبنان بوده است.
مقامات آمریکایی گفته‌اند که هنوز مشخص نیست این موشک «فجر 5» بوده، یا یک مدل جدید است.


 نوشته شده توسط سجاد در شنبه 85/5/7 و ساعت 3:25 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

توهم حزب الله
سجاد
تست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 21474
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه