سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: شیخ سلمان العوده، یکی از روحانیون مشهور سنی، به تازگی ضمن حمایت از حرکت حزب‌الله لبنان، از موضع دولت سعودی در برابر بحران لبنان به شدت انتقاد کرده است.

بنا بر این گزارش، این عالم بزرگ سعودی که در میان سلفیون، گرایش‌های اصلاح‌طلبانه‌ای دارد، در گفت‌وگو با شبکه «ام.بی.سی»، ضمن انتقاد از مواضع سعودی‌ها که تلویحا حزب‌الله را عامل تنش در لبنان معرفی کرده بودند، اظهار اشت: «من توقع دارم که این نظر شخصی یک مقام مسئول باشد، نه موضع حکومت سعودی».

شیخ سلمان العوده که از علمای سلفی مخالف «القاعده» به شمار می‌رود، از علمای نزدیک به امیرعبدالله، پادشاه عربستان است. وی زمان جنگ خلیج فارس به دلیل مواضع خود علیه آمریکا و حکومت آل سعود به زندان افتاده بود.

گفتنی است، حرکت شجاعانه جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل، اکنون شکاف عمیقی در میان طیف‌های سلفی مردم و نخبگان عربستان سعودی به وجود آورده است.

عده‌ای از آنان با تمجید از موضع عربستان، حزب‌الله را ساخته دست ایران رافضی و مجوس! و دشمن مسلمانان و اعراب می‌دانند، اما عده دیگری با ذلیلانه خطاب کردن مواضع سعودی‌ها در بحران لبنان، بر این باورند که ادامه این رویکرد مهم، ایران شیعی را در جهان اسلام به دلیل فهم مشکلات آنان بالا برده و جایگاه عربستان را به شدت تضعیف می‌کند.

به گفته آنان، در حالی که عربستان برای مردم مسلمان و اهل سنت فلسطین کاری نکرد، جوانان شیعه حزب‌الله با وارد شدن در بحران غزه، جهت بازی را به نفع فلسطین تغییر دادند.

امروز هم پس از انتشار فتوای عجیب شیخ عبدالله بن جبرین، مفتی سعودی، علیه حزب‌الله، شیخ عبدالرحمن شیبان و عمار جیدل، دو تن از علمای برجسته الجزایر این اظهارنظر را رد کردند.

گفتنی است،‌ هم‌اکنون رسانه‌هایی چون «الحیات»، «الشرق‌الاوسط» و شبکه «العربیه» که مستقیما با سرمایه دولت عربستان سعودی اداره می‌شوند، از مواضع این دولت در لبنان به شدت حمایت می‌کنند.


 نوشته شده توسط سجاد در یکشنبه 85/5/1 و ساعت 10:29 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

توهم حزب الله
سجاد
تست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 13
مجموع بازدیدها: 21494
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه