سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تقدیر بر تدبیر چیره شود چندانکه آفت در تدبیر بود . [ و این معنى در پیش آورده شد با تعبیرى مخالف این الفاظ ] . ( شماره ) . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

با افزایش فشار و مطالبه افکار عمومی ترکیه برای دادن پاسخ قاطع به کشتار‌های گروه «پ.ک.ک» در ترکیه و ثمر دادن نشست مقامات این کشور، ستاد مشترک ارتش ترکیه، سه نقشه متفاوت را برای عملیات در شمال عراق و گلوله‌باران مواضع گروه تروریستی «پ.ک.ک»، آماده کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، ریاست ستاد مشترک ارتش ترکیه پس از دریافت دستور آمادگی مقدماتی برای پایان دادن به موجودیت «پ.ک.ک» در شمال عراق، کار خود را روی یک نقشه چند گزینه‌ای آغاز کرد.
در نقشه‌های عملیات که پس از صدور دستور حکومت به اجرا گذاشته خواهند شد، گزینه های بسیاری از ورود تا عمق 60 کیلومتری شمال عراق گرفته تا محاصره کامل کوه قندیل, وجود دارد. طبق نقشه‌ها برای انجام عملیات زمینی گسترده در شمال عراق حداقل به پنجاه هزار نیروی نظامی نیاز هست. به دلیل وجود یگان‌های تقویتی که از ماه می گذشته به منطقه اعزام شده اند و به دلیل آنکه عملیات برون مرزی از مدتها پیش در دستور کار ستاد مشترک قرار دارد, خطوط اصلی و محوری این نقشه ها آماده بود. در بین گزینه هایی که قرار است، بعد از قطعی شدن و یافتن شکل نهایی به حکومت ارائه شوند, عملیات هوایی محدود در ردیف اول قرار دارد.

نقشه‌های عملیات
گزینه اول: عملیات هوایی محدود کوتاه
در این گزینه پیش‌بینی شده است با هواپیماهای جنگی و از طریق هوا در اردوگاه‌های «پ.ک.ک» در قندیل عملیات انجام شود. این عملیات کوتاه مدت و با تاثیر محدود خواهد بود . در گزینه دوم پیش بینی شده است بعضی از یگان ها نیز به منطقه اعزام شوند .

گزینه دوم: عملیات هوایی زمینی
در این گزینه پیش بینی شده است یگان های ویژه تحت حمایت و پشتیبانی هواپیماهای جنگی وارد شمال عراق شوند و در نقاطی که تروریست‌ها لانه‌گزینی کرده‌اند عملیات انجام دهند. طبق این نقشه عملیاتی, تیم ها در مناطق مشخص عملیات سریع انجام داده و باز خواهند گشت. در بین گزینه های عملیاتی که به حکومت ارائه خواهند شد, عملیات زمینی گسترده نیز وجود دارد.

گزینه سوم: برای عملیات زمینی 50 هزار نیروی نظامی پیش بینی می شود
طبق این گزینه، نیروی نظامی متشکل از 50 هزار نفر که در حد و اندازه دو سپاه است، وارد شمال عراق خواهد شد. با این نقشه پیش‌بینی شده است به طور هماهنگ با ایران کوه قندیل کاملاً محاصره شود. این گزینه‌ها بنا به خواست حکومت تک‌تک و یا همه با هم و به طور همزمان به اجرا گذاشته خواهند شد. نقشه ها طوری تهیه می شوند که نظامیان بتوانند برای مدت طولانی در منطقه بمانند. با انتقال نیروی نظامی که اعزام آنها به منطقه از ابتدای تابستان شروع شده, انجام این عملیات از نظر نظامی هیچ مانعی نخواهد داشت.

نقشه‌های دقیق مربوط به محل اردوگاه‌های «پ.ک.ک» در شمال عراق و مناطقی که باید تحت کنترل امنیتی قرار گیرند، در دست نیروهای مسلح ترک موجود است. علاوه بر عملیات برون مرزی، انجام یک عملیات نظامی گسترده در داخل مرزهای کشور نیز در دستور کار است.
 نوشته شده توسط سجاد در شنبه 85/4/31 و ساعت 1:0 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

توهم حزب الله
سجاد
تست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 21503
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه